Dnia 21 września udaliśmy się wraz z opiekunami na wycieczkę do królewskiego miasta Krakowa. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od wizyty w Żywym Muzeum Obwarzanka, gdzie uczestniczyliśmy w warsztatach, podczas których każdy uczestnik osobiście zrobił swojego obwarzanka i zdobył „Dyplom Czeladnika Obwarzankowego”. Następnie oglądaliśmy pozostałości murów obronnych, Bramę Floriańską i Barbakan. Ulicą Floriańską udaliśmy się w kierunku Rynku Głównego, zatrzymując się na chwilę przed domem Jana Matejki. W muzeum w Sukiennicach podziwialiśmy piękne obrazy mistrza Jana i innych XIX w. malarzy. Smaczny obiad jedliśmy w restauracji z pięknym widokiem na panoramę Starego Miasta, znajdującej się na VI piętrze w budynku Akademii Muzycznej. Z panem dr hab. Krzysztofem Michałkiem wykładowcą Akademii Muzycznej, dyrygentem i organistą kościoła, a jednocześnie znajomym mamy naszego kolegi z klasy Ludwika  zwiedzaliśmy Bazylikę Mariacką. Pan dyrygent zagrał specjalnie dla naszej klasy koncert na organach, a potem zaprosił nas na górę na organy, abyśmy z bliska mogli zobaczyć miejsce „pracy” organisty. Następnie pojechaliśmy tramwajem pod zamek na Wawelu. Zamek Królewski zrobił na nas duże wrażenie. Wzgórze zamkowe opuściliśmy, schodząc przez Smoczą Jamę na Bulwary Wiślane. Ostatnim etapem naszej wycieczki była Kładka Ojca Bernatka, gdzie zawiesiliśmy na szczęście podpisane kłódki. Wycieczka była bardzo udana i dostarczyła nam dużo wrażeń. Dziękujemy rodzicom za opiekę, a mamie Bartka za pomoc w zorganizowaniu wycieczki.

Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza
w Szczucinie

ul. Kościuszki 30
33-230 Szczucin
woj. małopolskie

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.