W piątek 24 września zaraz po śniadaniu cała grupa Clave de sol wraz z opiekunami i panią przewodniczką wyruszyła autokarem do Barcelony. Zwiedzanie tego hiszpańskiego miasta, będącego stolicą Katalonii, rozpoczęliśmy od Sagrada Familia- świątyni uznawanej za największe dzieło Antonio Gaudiego. Podziwialiśmy budynek, a przewodniczka opowiadała nam historię jego powstania i zdradzała tajniki architektoniczne. Następnie mieliśmy możliwość przyjrzenia się jednej z dwóch słynnych fasad kamienic autorstwa tego samego rzeźbiarza - Casa Batllo. Widzieliśmy również Katedrę Santa Eulalia, jeden z największych gotyckich obiektów w Hiszpanii. Katedrę poświęcono świętej Eulalii, która zmarła śmiercią męczeńską za wiarę. Kolejnym ważnym obiektem był Pałac Narodowy z piękną Magiczną Fontanną. Bardzo interesującym i pięknym miejscem było również Wzgórze Montjuic, z którego rozpościera się widok na Barcelonę. Następnie mogliśmy zrobić sobie zdjęcia przy kolumnie wybudowanej na cześć Krzysztofa Kolumba w 1888r. Idąc wąskimi uliczkami dotarliśmy do siedziby rządu katalońskiego. Tutaj, w miejscu otoczonym przepięknymi kamienicami, chórzyści zaśpiewali kilka piosenek. Wśród gotyckiej architektury dawało to niezapomniane wrażenie. Barcelona to ciekawe miasto, które zadziwia mieszaniną stylów architektonicznych, ciekawym położeniem, czy roślinnością, dla nas bardzo egzotyczną. Wystarczy wymienić: przepiękne palmy z zielonymi papugami buszującymi wśród liści, przedziwne platany, gigantyczne oleandry i juki, drzewa butelkowe itd. Spędziliśmy tutaj 7 godzin, poznając historię, kulturę i miejscowe obyczaje. Była to na pewno wycieczka o charakterze dydaktycznym. Wróciliśmy do hotelu na przepyszną kolację. Wieczór natomiast spędziliśmy w bardzo miłej atmosferze na pobliskiej plaży, wsłuchując się w szum fal, tańcząc i śpiewając. To był kolejny udany dzień!!!

nagranie_1 ...

Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza
w Szczucinie

ul. Kościuszki 30
33-230 Szczucin
woj. małopolskie

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.