15 czerwca wraz z opiekunami udaliśmy się  się na jednodniową wycieczkę do Sandomierza. W jej trakcie zwiedziliśmy te bardziej jak i mniej znane zakątki miasta. Rozpoczęliśmy od Bramy Opatowskiej - oczywiście weszliśmy na  taras widokowy, z którego rozpościera się piękna panorama. Następnie zeszliśmy do Podziemnej Trasy. Tutaj Pani Przewodniczka opowiedziała nam Legendę o Halinie Krępiance i przybliżyła działalność kupców sandomierskich.  Kolejnym punktem wycieczki była Zbrojownia Rycerska, gdzie można było zobaczyć, a co najważniejsze  i najciekawsze - przymierzyć zbroje rycerskie, wziąć do ręki miecz oraz kuszę. Dziewczyny mogły na chwilę poczuć się jak renesansowe czy barokowe księżniczki.  Podziwialiśmy też pierścień z  Krzemienia Pasiastego,  poznaliśmy jego historię. Przeszliśmy także przez „Ucho Igielne” czyli Furtę Dominikańską - jedną z najbardziej charakterystycznych i kojarzonych z Sandomierzem miejsc. Stąd dostaliśmy się  do wąwozu Piszczele  i  wąwozu Królowej Jadwigi. Po drodze zobaczyliśmy Kościół św. Jakuba i poznaliśmy historię zamku w Sandomierzu. Następnie poszliśmy ,,Kozimi schodkami” i skierowaliśmy się na sandomierski Rynek, którego centralnym punktem jest Ratusz. Przy okazji dowiedzieliśmy  się,  czy istnieje prawdopodobieństwo zapadnięcia się pod ziemię:) Swoją wiedzę o Sandomierzu  sprawdziliśmy podczas gry miejskie, do której zadania przygotowała  Pani Przewodniczka. Klasa została podzielona  na 2  drużyny: dziewczęcą i chłopięcą. Oczywiście walka była zacięta i pełna emocji. Przy okazji  mogliśmy poćwiczyć pracę w grupie i umiejętność radzenia sobie w różnych sytuacjach. Po  podsumowaniu wykonanych zadań okazało się, że obie drużyny spisały się na medal i ogłoszono  remis. Następnie udaliśmy się w Góry Pieprzowe, gdzie każdy mógł odpowiedzieć sobie na pytanie  „Czy tutaj pieprz rośnie?” . Wróciliśmy zadowoleni i uśmiechnięci. Trzeba przyznać, że był to bardzo udany wyjazd:)

Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza
w Szczucinie

ul. Kościuszki 30
33-230 Szczucin
woj. małopolskie

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.