14 czerwca 2021 roku my- uczniowie klasy 4c i 5c pod opieką naszych wychowawców i p. Bożenki Mazur wyruszyliśmy na pierwszą w tym roku szkolnym wycieczkę klasową do Sandomierza . Podróż wygodnym autokarem minęła szybko i już po godzinie 9.00 byliśmy na miejscu. Tam spotkaliśmy się z przewodnikiem- panem Pawłem Lamparskim. Pierwszym punktem zwiedzania  był  Zamek Sandomierski. To dawna letnia rezydencja polskich królów. Następnie udaliśmy się do Zbrojowni Rycerskiej gdzie  uczestniczyliśmy w żywej lekcji historii. Z zewnątrz podziwialiśmy Katedrę, Dom Długosza i Collegium Gastromianum. Kolejnym punktem wyprawy była wspinaczka na Bramę Opatowskąktóra ma  wysokość 32 metrów. Z punktu widokowego  roztaczał się wspaniały widok na Góry Pieprzowe, Dolinę Wisły oraz Starówką Sandomierza.
Podczas krótkiej przerwy na  rynku,  podziwialiśmy 30 wspaniałych kamienic czasów gotyku, renesansu i klasycyzmu.
 Zwróciliśmy też uwagę na ratusz, który w narożach ma cztery główki, reprezentujące stany społeczne. Przy ogromnej kotwicy zostało wykonane jedno z wielu pamiątkowych zdjęć . Duże wrażenie na wszystkich zrobił Podziemny Sandomierz.  Spacer po dawnych piwnicach mieszczańskich, zaułkach, korytarzach - przeniósł nas w dawne czasy największego bogactwa Sandomierza. Oczywiście zobaczyliśmy też Pierścień Optymizmu,najcięższy i największy pierścień z  krzemieniem  pasiastym  Ziemi Sandomierskiej, ważący ponad 80 kg. Potem przeszliśmy przez Ucho Igielne i udaliśmy się malowniczym wąwozem do Kościoła  Św. Jakuba - ceglanej świątyni romańskiej. To najstarszy zachowany kościół Sandomierza. O godzinie 13.00 pożegnaliśmy pana przewodnika i mogliśmy chwilę odpocząć . Smaczny obiad zjedliśmy w restauracji Ciżemka, a potem udaliśmy się nad Wisłę gdzie popłynęliśmy w rejs statkiem Maria. Ale to nie wszystko! Czekały na nas jeszcze ruiny pełnego magii i tajemniczości zamku Krzyżtopór w Ujeździe.  Zwiedzanie tego obiektu było sprawiło wszystkim wiele radości. Na koniec pobytu uczestniczyliśmy w świetnie przygotowanych warsztatach plastycznych.  Pełni wrażeń wróciliśmy do domu. To była wspaniała wycieczka!

Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza
w Szczucinie

ul. Kościuszki 30
33-230 Szczucin
woj. małopolskie

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.