krakkk

7 maja klasa 7b i 7d wyjechały na dwudniową wycieczkę do Krakowa, Inwałdu i Wadowic.

Nasza przygoda zaczęła się już od godz. 7: 00. w Szczucinie. W Krakowie dawnej stolicy Polski, spotkaliśmy się z przewodniczką panią Anią, z którą przeszliśmy na Wawel i Zamek Królewski. Po drodze podziwialiśmy legendarnego smoka i architekturę budynków. Na Wawelu pierwsze kroki skierowaliśmy do Katedry. Kryje ona krypty z grobami, w których spoczywają ostatni władcy z dynastii Jagiellonów i wielcy Polacy. Gdy zwiedziliśmy katedrę, groby królów, bohaterów narodowych i literatów, udaliśmy się na wieżę Dzwonu Króla Zygmunta. Z tego miejsca podziwialiśmy panoramę Krakowa, która zrobiła na nas ogromne wrażenie. Następnie zwiedziliśmy arkadowy dziedziniec Zamku Królewskiego. Po zwiedzeniu Wawelu, Drogą Królewską dotarliśmy do Rynku z Sukiennicami i Kościołem Mariackim, Poznaliśmy zabudowania ul. Floriańskiej oraz Barbakan. Po południu w Żywym Muzeum Obwarzanka braliśmy udział w warsztatach gdzie poznaliśmy historię i tradycję wypieku tego produktu. Każdy z nas samodzielnie wykonał swojego obwarzanka i w ten sposób możemy tytułować się czeladnikami. Około godziny 18: 00 zjedliśmy obiadokolację i zakwaterowaliśmy się w hostelu . Wieczorem jeszcze raz odbyliśmy romantyczny spacer po Starym Mieście.

W drugi dzień po śniadaniu wyjechaliśmy do Inwałdu. W Parku Miniatur spacerując ogrodowymi alejkami, zobaczyliśmy miniatury najsłynniejszych budowli świata, jak Watykan, londyński Big Ben, rzymskie Koloseum czy posągi z Wyspy Wielkanocnej, ale także perły polskiej architektury – między innymi Stadion Narodowy czy Sukiennice. Przewodnik opowiadał różne ciekawostki i legendy związane z tymi budowlami, zachęcając nas do odwiedzenia ich w miejscach gdzie się znajdują. Kolejny punkt to lunapark. Obejrzeliśmy seans w kinie 5D a później czekało na nas szaleństwo na karuzelach i autodromie. Następnie próbowaliśmy się wydostać z wyjątkowej pułapki - Zielonego Labiryntu. Odwiedziliśmy również Egipt Spinning Coaster i dom strachów Egipt Horror Show. W Warowni poczuliśmy się jak w baśni rycerskiej. Średniowieczny zamek z basztą widokową, komnatą średniowiecznej damy, Zbrojownią i Salą Tortur, oraz podgrodzie z drewnianymi chatami rzemieślników. W Parku Ruchomych Smoków poznaliśmy różne rodzaje tych stworzeń oraz ich dietę. W podziemiach tej warowni czekała na nas jeszcze inna ciekawa atrakcja - był nią paintballowca Laser Arena. Nosząc specjalne kamizelki i strzelając z laserowego karabiny zdobywaliśmy punkty poprzez trafianie swoich rywali. Areną naszej zabawy była unikalna dekoracja w kształcie smoków i postaci znanych ze średniowiecza, Następnie przejechaliśmy do Wadowic do Muzeum Domu Papieża Jana Pawła w którym przechowuje się wiele pamiątek i dokumentów związanych z jego dzieciństwem, kapłaństwem i życiem. Po degustacji kremówek wyruszyliśmy w drogę powrotną do Szczucina. Z żalem serca żegnaliśmy piękny Kraków i jego okolicę. Tak zakończyła się nasza wycieczka, dzięki której poznaliśmy wspaniałe zabytki, kawałek polskiej historii a także świetnie bawiliśmy się. Jesteśmy zadowoleni, że mogliśmy tak dużo nauczyć się i jednocześnie zrelaksować.

Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza
w Szczucinie

ul. Kościuszki 30
33-230 Szczucin
woj. małopolskie

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.